Αρχείο
Αρχείο σχολικών δραστηριοτήτων και προγραμάτων προηγούμενων ετών.

Ημερήσια εκδρομή στη Θεσσαλονίκη: Θ/Κ "Γεώργιος Αβέρωφ". Στιγμές μνήμης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Αρχείο
- Εμφανίσεις: 5079

Διάλεξη Tova Ribiere (18-9-2017): "Ο αφανισμός της Εβραϊκής Κοινότητας της Καβάλας στα ναζιστικά στρατόπεδα"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Αρχείο
- Εμφανίσεις: 3295
Όποιος δεν θυμάται το παρελθόν του, είναι καταδικασμένος να το ξαναζήσει.
Τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο 3ο Γενικό Λύκειο Καβάλας με καλεσμένη την κ. Tova Ribiere και θέμα τον αφανισμό της Εβραϊκής Κοινότητας της πόλης κατά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στα ναζιστικά στρατόπεδα. Με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Δημητριάδου Μαρίας, τη στήριξη του Διευθυντή του σχολείου, κ. Αδάμου Ευάγγελου, και την ομόφωνη αποδοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, διοργανώθηκε μια μέρα Μνήμης για τους Καβαλιώτες Εβραίους που διώχθηκαν και θανατώθηκαν σε στρατόπεδα εξόντωσης. Η συνάντηση καλύφθηκε από τοπικά ηλεκτρονικά ΜΜΕ.
Η κ. Ribiere, απόγονος ανθρώπων που εξοντώθηκαν στο φρικαλέο στρατόπεδο της Τρεμπλίνκα στην Πολωνία, ιδιαίτερα συγκινημένη, μίλησε στους μαθητές μας για την τραγική ιστορία των συγγενών της, των οικογενειών Ribiere και Abravaya. Η οικογένεια του πατέρα της καταγόταν από την Καβάλα και της μητέρας της από την Κομοτηνή. Μέλη και των δύο οικογενειών μαρτύρησαν στα κρεματόρια της Τρεμπλίνκα.
Στα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη βρέθηκαν υπό βουλγαρική Κατοχή. Οι Καβαλιώτες Εβραίοι αρνήθηκαν κάθε συνεργασία με τους Βουλγάρους και τους συμμάχους τους Γερμανούς - παρότι τους ζητήθηκε - και γι’ αυτό υπέστησαν διώξεις και οδηγήθηκαν, τελικά στο Ολοκαύτωμα. Κάποιοι προνοητικοί είχαν προλάβει να φύγουν στην Αθήνα, ενώ αρκετοί Καβαλιώτες Εβραίοι βγήκαν στο βουνό ως αντάρτες συμμετέχοντας σε Αντιστασιακές Οργανώσεις. Στις 3 Μαρτίου 1943, οι Βούλγαροι συγκέντρωσαν σε καπναποθήκες, τους Εβραίους της Καβάλας και τους μετέφεραν στη Δράμα. Από εκεί σιδηροδρομικώς τους μετέφεραν μέχρι το Δούναβη. Πολλοί πνίγηκαν στο ποτάμι, όταν αναποδογύρισαν κάποιες από τις φορτηγίδες στις οποίες ήταν φορτωμένοι. Οι υπόλοιποι οδηγήθηκαν στο στρατόπεδο και στα κρεματόρια της Τρεμπλίνκα. Η Εβραϊκή κοινότητα Καβάλας μέτρησε το χαμό 1.484 ανθρώπων.
Η συνάντηση της κ. Ribiere με τους μαθητές τους σχολείου μας ήταν η καλύτερη απόδειξη ότι η νέα γενιά πρέπει να γνωρίσει καλά το παρελθόν, για να μπορέσει να χτίσει σε γερά θεμέλια το μέλλον. Δεν ήταν μια απλή καταγραφή και αφήγηση ιστορικών δεδομένων, αποκομμένων από την πραγματικότητα που βιώνουμε στις μέρες μας. Ήταν επαφή των παιδιών με ένα κομμάτι της ζώσας ιστορίας και συνάντησης με μια αυθεντική μαρτυρία τραγικών γεγονότων προκατάληψης, διωγμού και άλογου θανάτου. Ο συγγραφέας Vladimir Nabocov είχε γράψει «Τίποτε δεν ζωντανεύει το παρελθόν πιο αποτελεσματικά από μια μυρωδιά που έχει συσχετισθεί μ’ αυτό». Δυστυχώς, οι ανθρώπινες κοινωνίες δεν έχουν κλείσει τους λογαριασμούς τους με το κεφάλαιο του φασισμού. Στις μέρες μας, η άνοδος νεοναζιστικών κομμάτων σε πολλές χώρες, η προσπάθεια ιδεολογικής και πολιτικής αναβίωσης του φασισμού, οι πράξεις βία από τους ιδεολογικούς απόγονους του εις βάρος κοινωνικών ομάδων με ρατσιστικά κριτήρια διαχωρισμού, είναι μια ζοφερή πραγματικότητα μπροστά στην οποία κανείς μας δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια και να την αγνοήσει βολικά.
Η συνάντηση των μαθητών μας με την κ. Ribiere αποτέλεσε μια απτή απόδειξη ότι το σχολείο και η παιδεία μπορούν να θέσουν τις βάσεις για κοινωνίες πολιτών που θα έχουν βαθιά συνείδηση του βασικότερου ανθρώπινου χρέους: του σεβασμού για τη ζωή του συνανθρώπου άσχετα από το χρώμα του δέρματος, τη φυλή, την καταγωγή, τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις. Κοινωνίες ανθρώπων με δικαιοσύνη, ανεκτικότητα και ίσα δικαιώματα για όλους. Κι αυτό μόνο μια βαθιά ανθρωπιστική παιδεία μπορεί να το καταφέρει. Ακλόνητη πεποίθησή μας είναι ότι το σχολείο μπορεί και οφείλει να αγωνιστεί γι αυτό.
Δείτε ρεπορτάζ για την εκδήλωση:
https://www.youtube.com/watch?v=ae5CZvlEgmM
https://www.youtube.com/watch?v=7qSETc4qIts

Διάλεξη Νίκου Λυγερού (14-11-2017): "Ανθρώπινη νοημοσύνη και έξυπνη παιδεία"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Αρχείο
- Εμφανίσεις: 3077
Πατώντας στη μηχανή αναζήτησης google το όνομα Λυγερός (σκέτο) εμφανίζονται αναρτήσεις για τον Νίκο Λυγερό στην πρώτη σελίδα και στη δεύτερη. Προς το τέλος της δεύτερης σελίδας κάνει την εμφάνισή του και ένας ακόμα γνωστός, δημοσιογράφος τω επαγγέλματι και συγγραφέας, ο Σταύρος Λυγερός, εξάδελφος του Νίκου Λυγερού.
Επισκέπτομαι μια ιστοσελίδα και αντιγράφω λίγα λόγια που απαντούν στο ερώτημα: «τι είναι ο κύριος Λυγερός;». Δηλαδή «τι σπούδασε;». «Με τι ασχολείται;»:
«Ο Νίκος Λυγερός είναι Έλληνας μαθηματικός, συγγραφέας, ποιητής, ζωγράφος, σκηνοθέτης, ασχολείται με τη μουσική, την κοινωνιολογία, την οικονομία, την αρχαιολογία, το μάνατζμεντ, τη στρατηγική και τη γεωπολιτική. Είναι ειδικός σύμβουλος στη Σχολή Εθνικής Άμυνας, τη Σχολή Πολεμικής Αεροπορίας, την Αστυνομική Ακαδημία, τη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας, τη Σχολή Στρατολογικού. Είναι επίσης διερμηνέας-μεταφραστής στα Γαλλικά δικαστήρια».
Και λίγο παρακάτω:
«Ως ερευνητής έχει ασχοληθεί με τους τομείς της άλγεβρας, της θεωρίας αριθμών και της συνδυαστικής. Ανήκει στις ομάδες των ερευνητών που ανακάλυψαν το 1998, δέκα πρώτους διαδοχικούς αριθμούς σε αριθμητική πρόοδο και το 2010 την έκτη λύση της εξίσωσης τ(p) = 0 (mod p) (εξίσωση του Ramanujan, μέσω υπολογιστών). Έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με την ανάδειξη του έργου και της συμβολής του γένους Καραθεοδωρή και συγκεκριμένα του Κωνσταντίνου (μαθηματικός) και του Αλέξανδρου (διπλωμάτης) όντας επιστημονικός σύμβουλος του Συνδέσμου Φίλων Καραθεοδωρή».
Είναι λοιπόν ένας πολυπράγμων Έλληνας – συμπέρασμα πρώτο.
Δίπλα από αυτή την καταχώριση βλέπω μια φωτογραφία της νεότητάς του: σκεπτικός μπροστά στην επόμενη σκακιστική κίνησή του.
Είναι λοιπόν και σκακιστής – συμπέρασμα δεύτερο.
Συνεχίζω την αναζήτησή μου. Πέφτω πάνω σε μια καταχώριση της προσωπικής ιστοσελίδας του με τίτλο Opus, λέξη λατινική που σημαίνει «έργο». Την περιδιαβάζω «1) Τετράδιο εφευρέσεων. (ανέκδοτο) 2) Dialogues socratiques sur la science. (inédits) 4/84. 3) Réflexions cosmologiques. Espace n1, 1, 5/85». Ρολάρω προς τα κάτω: βρίσκω ποιήματα, σχέδια ζωγραφικά, άρθρα, μελέτες. Σύνολο καταχωρήσεων: 35770.
Είναι λοιπόν ένας πολυγράφος Έλληνας - συμπέρασμα τρίτο.
Και βέβαια έχω ήδη υπόψη μου ραδιοφωνικές εκπομπές του, τηλεοπτικές εμφανίσεις, μαγνητοσκοπημένες διαλέξεις και εισηγήσεις.
Είναι λοιπόν ένας Έλληνας με πολύ πλούσιο δημόσιο λόγο. Κι αυτό είναι το τέταρτο και τελευταίο συμπέρασμά μου, καθώς πρέπει πια να σας απαλλάξω από τη δική μου πολυλογία και να σας αφήσω να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
Δύο μόνο τελευταίες σημειώσεις στο σημείο αυτό. Η πρώτη: από όλους τους τίτλους του κυρίου Λυγερού εγώ προτιμώ αυτόν του ερευνητή, γιατί μας συνδέει με το «φιλοπερίεργον» και «φιλέρευνον» φιλοσοφείν του Ελληνισμού, χαρακτηριστικά που θεμελίωσαν την Επιστήμη και την Τέχνη στον τόπο αυτό, για να μεταδώσουν την οργανωτική σκευή τους στην Ανθρωπότητα. Η δεύτερη και τελευταία σημείωση – αναγκαία εκ των πραγμάτων. Θέμα του ομιλητή μας: «Ανθρώπινη νοημοσύνη και έξυπνη παιδεία».
Καλή ακρόαση…
Ρεπορτάζ για την εκδήλωση:

Γιορτή 28ης Οκτωβρίου 2015
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Αρχείο
- Εμφανίσεις: 5857
Στην γιορτή πήραν μέρος οι μαθητές:
Απαγγελία:
Χαρπίδου Βικτώρια
Χασάπη Μαρία
Τσιάρα Αναστασία
Φλωρέντζης Θεόδωρος
Στεργιανάς Αχιλλέας
Χριστοφορίδου Μαρία
Βουλγαρίδου Ραφαηλία
Αιδινίδης Κωνσταντίνος
Μουσική υπόκρουση:
Τσακώνης Κωνσταντίνος
Φλωρέντζης Θεόδωρος
Χορευτικά:
Βέρρου Κωνσταντίνα
Γρηγοριάδης Νίκος
Καψιτίδου Μαρία
Τεχνική υποστήριξη:
Τσίγκας Θανάσης
Χάιδος Σπύρος
Τσίρλης Παντελής
Μερντάνη Ουρανία
Υπεύθυνες καθηγήτριες:
Γυφτοπούλου Αικατερίνη
Ζειτίδου Βασιλική